mAnlayze

Omsättning

Butiksinmatning av omsättning via viaAnalyze-mobilapp eller dator underlättar köpcentrumförvaltning.

Utan viaAnalyze är centrumledningen hänvisad till manuell inhämtning av butiksomsättning, vilket är tidskrävande och tråkigt. Med hjälp av viaAnalyze-appen kan butikerna själva rapportera sin omsättning. Omsättningen kan rapporteras per månad, vecka eller dag.

Dessutom skickar viaAnalyze ut automatiska påminnelser om butikerna är sena med rapporteringen, så att rapporteringen flyter på utan förseningar. 

Inne i ett shoppingcenter
Skärm som visar statistik på besökare vid Hornstull

Appen

Butiksinloggning i viaAnalyze mobilapp

De enskilda butikerna i ett köpcentrum eller i en stadskärna har sin egen inloggning. Efter inloggning sparar butiken omsättning både inkl- och exklusive moms. Omsättningen kontrolleras automatiskt så att inte siffrorna rapporteras omvänt eller felräknat avseende moms.

APPEN

Påminnelse vid sen rapportering

De hyresgäster som ändå glömmer att rapportera sin omsättning i tid blir påminda med automatiska mejl eller pushnotiser. Detta är till nytta både för butikerna och centrumledningen och säkerställer att omsättningen rapporteras i tid vid nästa tillfälle.

Person sitter med telefon
Skärm som visar statistik på besökare under en tidsperiod

APPEN

Butikerna får värdefull information vid inloggning

När butiksomsättningen är rapporterad visas grafer med värdefull information om handelsplatsen där butiken har sin verksamhet.

Omsättnings- och besöksutveckling för hela köpcentrumet är så klart helt avgörande för butikens möjlighet att bedriva sin verksamhet och detta presenteras i grafer efter det att omsättningen är sparad. Men, det är alltid respektive centrumledning som avgör vad som ska visas på butiksinloggningen.

APPEN

Kvitton, köp, avslut, kassanedslag - många namn för samma sak

Om centrumledningen har aktiverat denna inmatning så kan butiken rapportera antal kvitton under månaden. För hyresgästerna visas då nyckeltal över butikens snittköp, dvs. omsättning/besökare, men också antal kronor per kvitto. Har butiken viaAnalyze besöksräkning eller någon av våra samarbetspartners räkning så sparas besöksdata per butik. Det ger ännu mer information till centrumledningen i strävan att optimera handelsplatsen. 

Person betalar med kort i en kortläsare

Fördelarna av ett integrerat system

viaAnalyze-systemet erbjuder användarna en stabil och informativ grund för beslutsfattande, förenklar de dagliga uppgifterna och frigör tid för att du ska arbeta strategiskt med nyckeltal.

Ikon skärm och förstoringsglas

Lätt att nå,
lätt att använda

Du kan lätt rapportera och följa butikens eller köpcentrumets utveckling genom att logga in på datorn eller direkt via vår användarvänliga mobilapp.

Ikon checklista

Ett system,
många applikationer

Besöksräkning, omsättningsrapportering och visualisering i ett och samma system. Med en knapptryckning kan du sköta hela verksamheten. 

Ikon timglas

Mer tid
för framtiden

Vi sköter insamling av data och skapar lättbegripliga visualiseringar av resultat, så att du kan fokusera på verksamhetens utveckling.

Skärmar som visar exempel på programet med linjediagram och cirkeldiagram

Kontakt

Vill du veta mer om viaAnalyze omsättning?

Efter 20 år i branschen och 6000 installationer i 60 länder har vi nått en viktig insikt. Ni är experter på er verksamhet, vi är experter på besöksräkning, omsättningsrapportering och visualisering. 

Men en knapptryckning underlättar vi hantering av verksamheten idag, så att ni kan fokusera på verksamhetens framtid. Låt oss berätta mer genom att trycka på knappen nedan. Eller kontakta oss direkt via info@manalyze.se eller 0736-16 59 34.

Lyhörd partner för ledande företag